image
Kursy i Szkoła Tarota Zapraszam na wczasy z tarotem w Magicznym Dworze, Jaworznik, 06 - 11 lipiec 2018 r. Podczas kursu nauczymy się wróżebnych, astrologicznych i ezoteryczych znaczń wszystkich kart tarota i poznamy szereg rozkładów wróżbiarskich dotycząych spraw życia codziennego, biznesu, zdrowia itp.
 
Czytaj więcej...
image
Jan Witold Suliga - Tarot Historia tarota nie ma kresu, nie bez racji bowiem powiadał Eliphas Levi, że ten, kto się z nim wiąże, bierze na siebie jarzmo łańcucha duchowych wtajemniczeń, które rozpoczynają się od Henocha i Hermesa Trismegistosa, lecz nie kończą nigdzie... Czytaj więcej...
* *
image image

szaman222

06 - 07 październik 2018 r., Łódź

MANDALA DUSZY jest autorską metodą terapii i warsztatów integracyjnych opracowaną przez dr Jana Witolda Suligę. Jej celem jest wykorzystanie archetypu mandali zakodowanego w ludzkiej podświadomości oraz wykorzystanie szamańskich technik i metod rozpoznawania rzeczywistości subtelnych ( świata astralnego ) w celu wewnętrznego uporządkowania i zbudowania właściwej relacji z Siłą Sprawczą, z samym sobą, ludźmi, Przodkami i światem...

MANDALA

Mandala (sanskr. मण्डल maṇḍala; chiń. mantuluo 曼荼羅; kor. mandara 만다라; jap. mandara 曼荼羅) – koło, krąg, to najstarszy symbol religijny ludzkości będący połączeniem kwadratu lub krzyża wpisanego w koło. Obie te figury spaja punkt centralny, który jest zarówno początkiem, jak i końcem układu. Mandalę kojarzy się przede wszystkim z buddyzmem, wedle którego nauk zewnętrzny krąg symbolizuje niebo, nieskończoność oraz kosmos ducha, podczas gdy kwadrat (krzyż) odnosi się do świata zmysłowego ( świata materii ). W rzeczywistości jednak mandala jest znacznie starszym symbolem, pojawia się ona bowiem już w naskalnych rytach okresu późnego paleolitu, zaś swój doskonały kształt osiąga w epoce neolitu, stając się symbolem używanym przez szamanów na całym świecie. Jako symbol integracji człowieka z kosmosem ukazuje pełnię, całość, a wszaman_runebom2 znaczeniu mistycznym – oświecenie, przebudzenie, łączność z Bogiem/bogami.

Symbolikę mandali można rozpatrywać na kilku płaszczyznach, w każdym z nich widząc archetypowy, zakodowany w podświadomości każdego z nas obraz makro i mikrokosmosu. Pierwszą płaszczyznę MANDALI nazywam mandalą zewnętrzną, gdyż obrazuje ona relacje człowieka ze światem. Płaszczyzna druga to mandala wewnętrzna ukazująca świat odzwierciedlony w ludzkiej psychice. Nie są to obrazy statyczne. Przeciwnie. Wciąż ulegają przemianie poddane prawu przyczyny i skutku oraz prawu cykliczności. Proces ten dotyka każdego człowieka, jest formą jego duchowej i życiowej inicjacji. Ludzie dawnych kultur byli tego w pełni świadomi, dlatego każdy etap ich życia wiązał się z jakimś aktem rytualno-inicjacyjnym. Celem tych praktyk było nie tylko wtajemniczenie w jakieś duchowe czy magiczne sekrety. Zabiegi te służyły przede wszystkim temu, by ludzka jaźń coraz bardziej upodobniała się do MANDALI, zyskując formę całości i pełni.

Człowiek współczesny nie dysponuje już takim „inicjacyjnym narzędziem”, a jego MANDALA uległa destrukcyjnemu przeistoczeniu. Żyje w świecie chaosu i chaos ten w sobie utwierdza, dziwiąc się jednocześnie, czemu tak się dzieje. Zadaniem terapii MANDALA DUSZY jest szaman1przywrócenie utraconego ładu i spożytkowanie zakodowanej w tym archetypie wiedzy do osiągnięcia rozmaitych celów. Zrozumienie i właściwe zastosowanie energetycznego aspektu MANDALI sprawia bowiem, że w inny, niż dotychczas sposób działamy na siebie i na swoje otoczenie. W inny też sposób odnosimy się do rodzinnej/rodowej karmy. Wynika to z faktu, że nikt z nas nie jest samotną wyspą. Każdy z nas stanowi ogniwo łańcucha powiązań z Żywymi i z Przodkami. Będąc sprzężeni z tymi ostatnimi węzłami różnorodnych relacji „nosimy” ich w sobie, powtarzamy ich wzorce i zachowania, które często nam się nie podobają. Lecz przecież są one czymś, co otrzymaliśmy w darze i choć dar ów bywa niewygodny, jest czymś czego nie sposób się pozbyć. Można tylko go wykorzystać. To Żywi bowiem i Zmarli są naszym „wewnętrznym światem” – naszą MANDALˇ. Nie naprawimy świata zaczynając od zewnętrznego świata. Zacząć należy od świata wewnątrz nas. Jeśli odbudujemy w sobie archetypową MANDALĘ, zmiana w tym jednym punkcie uruchomi proces przeobrażeń innych ogniw (innych MANDAL), po tej i po tamtej stronie kosmosu. A wtedy staniemy w centrum najpotężniejszego z Kręgów. Będzie to Krąg wiecznego Tutaj i Teraz, w którym niczego już nie będziemy musieli się obawiać. 

 Program warsztatów 

Część teoretyczna

Mandala – mistyczna, magiczna, szamańska i psychologiczna symbolika kręgu mocy 

Mandala jako krąg makrokosmiczny - pole zodiakalne, świat i zaświaty

typologia światów mitycznych i subtelnych

  struktura światów mitycznych i subtelnych ( „budowa” astralu )

  inicjacyjne aspekty szamańskiej podróży przez światy subtelne

 natura, hierarchie i rodzaje bytów astralnych

sposoby i metody rozpoznawania istot astralnych i współpracy z nimi

Mandala jako krąg rodzinny, społeczny i kulturowy

rodzina, ród, osoby adoptowane, Przodkowie

kwestia rodzinnej/rodowej karmy – pamięć komórkowa, dziedziczenie wzorców

klątwy, zakodowane wzorce, związki z astralnymi bytami ( „bogami” )

matryce imion, nazwisk, przydomków, herbów

relacje z Przodkami, ich siła i sposoby oddziaływania

Mandala jako krąg mikrokosmiczny

istnienie w ciele, ciało jako czasoprzestrzeń realizowania się duszy

wędrówka duszy ( świat i droga w zaświatach )

problem reinkarnacji i celu istnienia człowieka

poszukiwanie bratniej duszy

Część praktyczna  

Hierarchia ważności

Nauka stosowania podstawowych zasad pomocnych w obserwacji siebie i właściwej reakcji na zdarzenia

Ukierunkowanie mandali i praca nad jej archetypem

Praca z symbolami duszy (nauka języka podświadomości)

Wędrówka po osi świata ( wizualizacja, zstapienie do podziemi, wejście na szczyt nieba )

Analiza snów ( mandala jako mapa snu )

Budowa duchowego zaplecza - więź z Przodkami

Sposoby kształtowania mandali - przestrzeń wewnętrzna, osobista, mieszkanie, praca, roczny cykl zodiakalny

Uczestnicy kursu otrzymują bezpłatnie materiały niezbędne do udziału w zajęciach teoretycznych i praktycznych

Kurs weekendowy ( 14 godz. lekcyjnych )

Koszt kursu - 450 zł

KONTAKT Z ORGANIZATOREM ( przedpłaty, noclegi itp. )

Bożena, tel. 505 082 274

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

KONTAKT Z PROWADZĄCYM

Jan Witold Suliga, tel. 602 696882 mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

O mnie i o tym czym się zajmuję

jws333

Nazywam się Jan Witold Suliga. Z wykształcenia jestem antropologiem kultury, doktorantem Ranchi University w Indiach, z zawodu - wróżbitą, terapeutą i nauczycielem. Moją największą pasją są tarot i kabała, którymi zajmuję się od ponad ćwierćwiecza. Równie długo wróżę tarotem, gdyż jest on doskonałym narzędziem umożliwiającym dokonanie wglądu w duszę i przyszłość człowieka. Moja książka „Tarot. Karty, które wróżą” była pierwszą, oficjalnie wydaną w Polsce publikacją na temat tarota. Jestem autorem wielu innych książek i publikacji poświęconych tarotowi, kabale, angelologii, wierzeniom Słowian, ezoterycznym tradycjom Europy itp. Będąc z powołania nauczycielem lubię dzielić się swoją wiedzą i duchowymi doświadczeniami. Dlatego założyłem Kabalistyczną Szkołę Tarota, prowadzę kursy i lekcje indywidualne dotyczące metod i technik wróżenia tarotem, symboliki tarota, duchowego bhp, mistycznej kabały i innych zagadnień. Jestem również terapeutą, specjalizującym się w terapii uzależnień duchowych, DDA, DDD, zaś opracowana przeze mnie terapia Mandala Duszy stanowi kwintesencję mych duchowych i życiowych doświadczeń. 

Doradztwo

TAROT.25

Karty tarota - konsultacje

Puszkina 3/1 Józefów

dojazd:

PKP Michalin

( Minibus z Dworca Centralnego lub SKM, kierunek Otwock, Dęblin )

link   

Zapraszam :)

Kabalistyczna Szkoła Tarota