Prawdziwie ezoteryczne jest nie to,
co mami oczy ezoterycznymi symbolami,
lecz to, na co wszyscy patrzą i nie widzą
w tym żadnych rzeczy ukrytych…
Z najwyższą radością informuję wszystkich zainteresowanych, że od września 2014 roku rozpoczyna w Warszawie działalność Szkoła Tarota Jana Witolda Suligi.
Szkoła przeznaczona jest dla tych wszystkich, którzy podjąwszy duchowe poszukiwania zainteresowali się tarotem i w sposób dogłębny pragną wniknąć w jego tajemnice po to, by posiąść arkana sztuki wróżenia tarotem oraz poznać jego ezoteryczne treści sprzęgnięte z kabałą, hermetyzmem, magią i innymi systemami duchowymi
Szkoła Tarota realizuje jedyny w Polsce, unikalny, autorski program nauczania opracowany przez znanego kabalistę, tarocistę i antropologa kultury, dr Jana Witolda Suligę. Stanowi on kwintesencję jego wieloletnich doświadczeń związanych ze studiami nad kabałą, tarotem, duchowymi systemami różnych kultur, prowadzeniem kursów tarota i kabały, a także nauczaniem w szkołach psychotronicznych oraz terapeutyczną i szkoleniową działalnością prowadzonego przezeń od 2006 roku Centrum Terapii Uzależnień Duchowych. Program obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne dotyczące zarówno samego tarota, jak i również innych, związanych z tarotem zagadnień tyczących praktycznej i mistycznej kabały oraz takich, duchowych przekazów jak hermetyzm, mitologia świętego Graala, magia, teurgia, itp.
Nauka tarota oparta jest na dwóch rodzajach tych kart – na tarocie marsylskim ( ezoteryczna i kabalistyczna symbolika tarota, nauka specjalistycznych systemów dywinacyjnych z zastosowaniem systemu liczbowo-literowego ) i tarocie Waite’a ( symbolika wróżebna, techniki dywinacji – systemy ogólne i problemowe ).
Nauka w Szkole trwa rok, podzielony na dwa semestry i dziesięć weekendowych zjazdów. Nauka zaczyna się w połowie września, kończy w czerwcu, tuż przed zakończeniem roku szkolnego. Zajęcia odbywają się co miesiąc w Warszawie. Każdy zjazd trwa dni ( sobota – niedziela ). W dniu pierwszym ( sobota ) zajęcia zaczynają się o godz. 10.00 i trwają do godziny 18.00. W drugim dniu zajęcia zaczynają się o godzinie 10.00, kończą o godzinie 15.00.
Tematyka zajęć
Zagadnienia wstępne
Historia, ikonografia, pochodzenie tarota.
Najważniejsze cechy kart tarota.
Struktura tarota, jego typy, odmiany i rodzaje.
Tarot jako system matematyczny ( jego wewnętrzna i zewnętrzna struktura )
Związki tarota z astrologia, arytmozofią i sztuką pamięci. Krótka analiza „tarota Mantegny”.
Tarot a opowieści o świętym Graalu. Wpływ ezoterycznego chrześcijaństwa na rozwój i charakter ikonografii tarota. Krótkie omówienie symboliki najstarszej talii tarota – talia Viscontich-Sforzów
Związki tarota z astrologią, hermetyzmem i alchemią. Wielkie Wtajemniczenia i ich związek z tekstem Szmaragdowej tablicy. Alchemiczna symbolika Mniejszych Wtajemniczeń. Krótkie omówienie symboliki talii Sola-Busco.
Tarot a kabała. Zarys historii kabały. Podstawowe pojęcia, duchowość i ezoteryzm kabały. Tarot a hebrajskie listery. Związki tarota z kabalistycznym Drzewem Życia. Kabała zydowska i kabała chrześcijańska. Wpływ ezoterycznych nauk różokrzyżowców na uformowanie się tarota paryskiego i tarota marsylskiego. Kod tarota marsylskiego.
I stopień wtajemniczenia ( tarot wróżebny )
Inicjacyjna droga Głupca – wstępne omówienie wróżebnej, astrologicznej, inicjacyjnej i niektórych zagadnień związanych z ezoteryczną symboliką Wielkich Arkanów tarota.
Wtajemniczenia Mniejsze – ich związki z kabałą praktyczna, magią, teurgią. Podstawowa symbolika kolorów ( dworów )
Symbolika i znaczenie kart-bram
Alchemiczna, ezoteryczna, magiczna i wróżebna symbolika asów
Wróżebne znaczenia blotek czterech kolorów ( dworów )
Dywinacyjna symbolika figur
Problem określania czasu i miejsca zdarzeń ( czas w tarocie )
( po omówieniu każdej partii kart słuchacze Szkoły ćwiczą rozkłady wróżebne tyczące wydarzeń z przyszłości i przeszłości )
II stopień wtajemniczenia ( tarot praktyczny )
Duchowe BHP - odstawowe błędy ( oczyszczanie, energetyczna tarcza, blokady, duchowa walka, egzorcyzmy, nawrócenie, kwestia intencji itp.), formułowanie i realizowanie celu duchowej drogi; realizacja zasad „duchowego BHP” ( zapora mentalna, zapora moralna, zapora duchowa, świadomość obserwująca, świadomość rozróżniająca, rozpoznawanie duchów, modlitwa/medytacja relacja z Bogiem )
Duchowa praktyka w działaniu – definicje, objawy, skutki, funkcjonowanie magicznego prawa analogii i przenośności, ezoteryczna struktura mikrokosmosu i mikrokosmosu, energie, moce i ich źródła, typologia duchowych bytów ( hierarchie, podziały, sposoby działania ), egregor – definicja, przejawy, charakterystyka, rodzaje egregorów.
Psychologia dywinacji, dywinacja jako usługa, omówienie i praktyczne wdrożenie siedmiu czynności wstępnych poprzedzających dywinację, „medytacja kartomanty”
Systemy i praktyki zabezpieczające osobę wróżącą i jej klient, etyka wróżbiarstwa, zasady rzetelności, wróżba jako przekaz, likwidowanie „implantów mentalnych”, początek i zakończenie praktyk antycznych jako metoda zawiązywania i przecinania więzi z klientem
Ćwiczenia i warsztaty wróżbiarskie
- ćwiczeni a wstępne, system pytan i odpowiedzi, jak czytać karty w powiązaniu ze sobą
- wróżbiarskie rozkłady ogólne
- wróżbiarskie rozkłady problemowe ( związki, biznes, zdrowie )
- wstęp do rozkładów specjalistycznych ( system literowo-liczbowy w tarocie )
III stopień wtajemniczenia ( tarot kabalistyczny )
Kabała – definicja pojęcia
Kabalistyczna wizja świata ( emanacja Bożej Istoty, ekspansja Światła, Drzewo Życia, cztery światy Drzewa ). Litery hebrajskie i ich moc
Ha Szem - mistyka Świętego Imienia Boga
Człowiek jako obraz i podobieństwo Boga, rozdzielenie Człowieka, Adam i Ewa, kwestia „bratnich dusz”, piąć poziomów duszy i ich odniesienia do Drzewa Życia
Światło i Mrok – trzy fazy kosmicznej katastrofy ( „rozbicie skorup”, „bunt” aniołów, „grzech” Adama,/ teszuwa – powrót do Boga, czyn tikkun )
Tora niebiańska i Tora ziemska - duchowy wymiar Dziesięciu Przykazań jako podstawa etyki i praktyki tarocisty.
Korelacja Wielkich Wtajemniczeń z hebrajskimi literami. Gematria ( numeryczne wartości ) liter w systemie prostym i odwróconym. Omówienie symboliki Wielkich Arkanów w oparciu o kod tarota marsylskiego i oba systemy gematryczne
Powiązanie liter z Arkanami Mniejszymi.
Kabalistyczna struktura tarota – teoria i ćwiczenia praktyczne
Powiązanie kart tarota z Drzewem Życia i jego makro oraz mikrokosmiczną strukturą Ćwiczenia praktyczne – użycie schematu Drzewa Życia w celu opisania potencjałów i zawirowań matrycy ludzkiej psyche
Imię kluczem do ludzkiej duszy. Imię jako matryca duszy. Ezoteryczny wymiar nazwiska/nazwisk ( rodzina, ród ). Pojęcie egregora rodzinnego i rodowego. Karma rodzinna, karma rodowa, wzorce dziedziczone i formowane
Gematryczne ( kabalistyczno-numerologiczne ) zastosowanie kart tarota w dywinacji ( systemy specjalistyczne ) - tarotowi-kabalistyczna analiza imienia człowieka jako „matrycy” jego duszy. Łączenie i wybór imion. „Bratnie” dusze – czy gematria tarota pomaga w ich rozpoznaniu.
Terminy zjazdów ( rok szkolny 2014 – 2015 )
I 13-14.09. 2014 r.
II 25-26.10. 2014 r.
III 22-23.11. 2014 r.
IV 13-14.12. 2014 r.
V 24-25.01. 2015 r.
VI 21-22.02. 2015 r
VII 21-22.03. 2015 r.
VIII 25-26.04. 2015 r.
IX 23-24.05. 2015 r.
X 20-21.06. 2015 r.
Tematyka poszczególnych zjazdów zostanie podana w najbliższych dniach.
INFORMACJE, ZAPISY
Heliotrop
tel. kom. 504 530 288; 533 535 483
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Last minute!!!!!